افسردگی

۱۰ آذر ۱۳۹۷

حالت خلقی که شامل بی حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی علاقه گی و بی مهری است و می‌تواند بر روی افکار، رفتار ،احساسات خوش و تندرستی  تاثیر بگذارد. خطا های در زندگی وجود دارد که ما با انجام دادن آنها باعث اضطراب و افسردگی خودمان می شویم.. ۱: ذهن خوانی:  فرض را بر این می گذارید که می دانید آدم ها چه فکر می کنند بی آن که شواهد کافی در مورد افکارشان داشته باشید مثلا فکر می کنند من یک بازنده ام پیامد رفتاری شما  می شود سوئتفاهم .

2)پیشگویی منفی :آینده را پیشگویی می کنید ؟ با پیش‌بینی فرق می کند که اوضاع بدتر خواهد شد  خطری در پیش است. مثلا: در امتحان قبول نخواهم شد یا این شغل را به دست نخواهم آورد بدون شواهد پیامد رفتاری از ناامیدی که می شود افسردگی و ترس می شود اضطراب .
3)فاجعه سازی: بر این باورید که آنچه که اتفاق افتاده است یا اتفاق خواهد افتاد آن چنان دردناک و غیر قابل تحمل خواهد بود که شما نمی توانید آن را تحمل کنید مثلاًاگر در امتحان رد شوم وحشتناک است از کاه کوه ساختن منجر به تشدید اضطراب می شود و تشدید  اضطراب موجب تشدید اجتناب می شود .

4)برچسب زدن :یک ویژگی منفی خیلی کلی را به خود و دیگران نسبت می‌دهید. مثلاً من دوست داشتنی نیستم یا او بی لیاقت است. که موجب کاهش عزت نفس می‌شود اگر به خود برچسب‌زنی عزت نفس خود را پایین می آورید و اگر به دیگران بر چسب بزنید عزت نفس دیگران را پایین می‌آوریم افسرده ها به خود برچسب میزنند و خودشیفته به دیگران بر چسب می زنند.

5. دست کم گرفتن جنبه های مثبت: مدعی هستی که دستاوردهای مثبت شما یا دیگران ناچیز و جزئی هستند. داشته‌های خود را بی ارزش و نداشته ها را با ارزش می شمارد چیز جزرا بزرگ چیز بزرگ را کوچک می کنند. مثلا این وظیفه زن خانه است بنابراین وقتی به من توجه میکند که شق‌القمر نکرده است این موفقیت‌ها کم هم نیستند خیلی آسان به دست آمده‌اند منجر به غم و ناامیدی و افسردگی میشود.

بستگی به خود آدم دارد دیگران تا ما نخواهیم تاثیری نمی توانند روی زندگی ما بگذارند برای آرامش درونی خود تلاش کنید.
تفاوت استرس و اضطراب چیست؟ اضطراب علائم فیزیکی مشابه زیادی دارند که عصبی و پرتنش میشوید  احساسات پر استرس و تشویش انگیز هر دو منجر به احساس برانگیختگی می‌شوند احساسات پر تنش را تشخیص برانگیز میکند. ضربان قلب را بالا برده تنفس سریع می‌کند و موجب می‌شود که کشیدگی درعضلات ایجاد شود. زمانی که اضطراب حملات آسمیکی رادر بر  داشته باشد این تشابهات کاهش پیدا می‌کند چون علاِیم در نوع خود شدیدتر می‌شوند شامل لرز سردرد گرگرفتگی و درد سینه. دلیل استرس حاد کاملا با دلیل اضطراب تفاوت دارد. هر چند تداخل حتمی میان استرس و ا اضطراب وجود دارد اما به گفته اسپیگل نهایتاً این دواحساس از دو منظر متفاوت می آیند. در مورد استرس ما می‌دانیم چه چیزی نگران مان می‌کند اما در مورد  اظطراب آگاهی کمتری نسبت چیزی که مظطربمان میکند داریم در لحظه و واکنش نشان دادن تبدیل به یک معضل می‌شود  و شروع میکنیم به احساس اضطراب کردن درباره مستند بودن. بوده است تو بیا تولیدی رنج ببرد اسپیکر این طور توضیح می‌دهد که است را همانند یک گلوله برفی است و ترس را به احساسات تبدیل می‌کنند کسانی که از این حالات رنج می برند خواهند از چیزهایی که ترس و دلهره را در بر دارد اجتناب کنند و همین است را تشدید می کند.

مگان دوین ور بالینی در آستین چون پست می‌نویسد و توضیح می دهد که ترس همیشگی اش از منبع ناشناخته چطور باعث خرابی فلش کننده شده بود توصیه می‌کند برای غلبه بر این ترس با آن شاخ به شاخ شویم و سپس از آنجا شروع کنید. دتان باشد فرونشاندن است را بدون کوچکترین ارتباطی به این ندارد که آیا چیزی غیر منتظره روی می‌دهد یا نه آرام کردن است را تنها مربوط به آرام کردن اضطراب است سلسله ترس های احمقانه شما را از وجود داشتن در چیزهایی که حذف بازداشته و مطمئناً مانع لذت ب می شوندردن شما چیزهایی که دراین لحظه وجود دارد می شود.

راه های مقابله با استرس زندگی یک حل کردن مشکلات خود نظام نکنید کردن مشکلات وزن آنها را زیاد می کنند معمولا وقتی سفره به ادامه داره کسی باز می‌کنید وانتافه خودش را برایتان باز می‌کند و این یعنی تمام زمانی که می‌توانستیم با دوست خود شاد باشید و کلی خوش بگذرانیم صرف گردد ولی مشکلات استخراج شد ۲ فقط به زمان حال فکر کنید گذشته تا آینده تان را خیلی جدی نگیرید اصلا پاپیچ خراب کاری ها و کوتاهی هایی که در گذشته در حق خودتان تربیت نشویم همه همین طور بودند و انگشت و انگشت فرو کردن در زخمهای قدیمی هیچ فایده‌ای جز چرکی شدن آنها ندارد آینده را هم که رسما باید به هیچ وجه به حساب نیاوریم پس از حوادث و رخدادهای احتمالی حماقت محض است فکر هر چیزی از خود آن چیز معمولاً سخت و دردناک تر است .

 تنه تان را بجنبان ورزش قاتل استرس است که وقتی می‌گوییم ورزش خودتان را موظف کنید روزی هزار بار وزنه یک تنی بزنید و بازو در بیاورید .


 چهارم واقع‌بین باشید ما ملت شریف بیشتر است رسان بابک چیزهایی است که کنترلی روی آنها نداریم پنجم باور داشته باشید زندگی‌تان میدان و مسابقه اسب دوانی نیست خودتان را دائم با دیگران مقایسه نکنیم مقایسه کردن برای قابل پیشگیری است لذا است این که جاستین فوق لیسانس دارد و من ندارم و خواستم لامبورگینی داره من ندارم و شما را دقیقاً می‌کند همان اسب مسابقه ای که همه عمرش را بابت هویج سر چوب در ایده برای هیچ کجا هم نرسیده زندگی مسخره تر از چیزی است که شما فکر می‌کنیم هیچ دو نفری لزوما نباید مثل هم باشند خودتان باشید .
 خوب بخورید و بخوابید آدمی که درست نخواهد و نخورد مغزش درست کار نمی کند مغز دلیل هم عادت دارند همه چیز را سخت تر نشان دهد آدم وقتی خسته و گرسنه است یک وزنه یک کیلویی را هم نمی تواند بلند کند چه برسد به یک فکر چند  کیلویی.

افسردگی از درون روح انسان را احاطه می کند و چه بسیار افراد مشهوری هستند که با این بیماری سالها دست وپنجه نرم می کنند ولی هرگزازظاهرشان نمی توان متوجه افسردگی شان شد .این بیماری هرچقدر نادیده گرفته شود بیشتر وبیشتر ماراز درون خورد می کند ریشه را بیابید و هرگزاز کمک های یک مشاور متخصص غافل نشوید .

مشاورین تامپمو درکنار شما هستند هرزمان که بخواهید .

.نظر خود را در ارتباط با مقاله به اشتراک بگذارید




رزرو نوبت مشاوره

چنانچه میخواهید در یک زمان مناسب نوبت مشاوره از روانشناسان ما بگیرید ، وارد تقویم شوید و زمان های خالی مشاور مورد نظر خود را رزرو نمایید و راس همان روز و ساعت برای شروع مشاوره به سایت و یا اپلیکیشن و یا تلفن و یا دفتر مشاور مراجعه نمایید

مشاهده تقویم نوبت ها

درخواست مشاوره آنلاین

پیشنهاد ما این است که برای یک مشارره بهینه و مفید تر از طریق رزرو اقدام به مشاوره نمایید ، چرا که از قبل هم شما و هم مشاور آمادگی بیشتری خواهد داشت، چنانچه شما عجله دارید ، می توانید یکی از مشاوران آنلاین ما را برای مشاوره انتخاب نمایید

مشاهده لیست آنلاین ها

جستجوی مشاوران نزدیک من

چنانچه شما نیاز به مشاوره حضوری دارید و میخواهید مسافت کمتری را تا دفتر مشاور طی کنید ، وارد نقشه شده و بر اساس موقعیت فعلی خود مشاوران نزدیک را مشاهده نموده و برای شروع چت و یا رزرو نوبت مشاوره حضوری ، روی مشاور کلیک نمایید

مشاهده مشاوران روی نقشه